header.png

    זמן

    זמן

    סמסטר ב', יום ד' 12-10

    הבנת מושג הזמן היא, למעשה, הבנת היתכנותו של תהליך והבנתו של השינוי. כל תהליך בטבע תלוי בזמן, ולכן הזמן הוא מבט על מהותה של הפעילות האנושית. כיוון שהזמן הוא אחת הקטגוריות הבסיסיות של התפיסה, הוא מהווה חלון התבוננות על מושגים מרכזיים של בני האדם באשר הם. בקורס זה נלמד על מהותו של הזמן והיחס אליו מזוויות שונות. 

     

    זמני תרגולים

     

     

     

    יום

    שעה

    מספר קורס

     

    א'

    14:00-12:00

    100.1391ב01

    100.1391

    ב'

    14:00-12:00

    100.1391ב02

    100.1391

    ג'

    14:00-12:00

    100.1391ב03

    100.1391

    ד'

    14:00-12:00

    100.1391ב04

    100.1391

     

      

    איך מתגברים על הקושי הגדול בהבנת הזמן? גם אם לא נצליח לענות על השאלה הגדולה, נתבונן בפעילות התרבותית האנושית, ובאופנים שבהם אנשים הבינו וייצגו את הזמן במרוצת הדורות. על אף שהזמן נתפס בעינינו כמושג מוחלט, אובייקטיבי ובלתי משתנה, למעשה הוא תוצר תלוי תרבות, והוא עצמו השתנה פעמים רבות לאורך ההיסטוריה.

     

    הקורס יציג טעימה עשירה ורב תחומית מן הפנים השונות שלבש הזמן בתרבות האנושית. פרופ' גיורא הון מהחוג לפילוסופיה יציג פנים שונות בהגדרת חץ הזמן, מיוון הקדומה ועד הפיסיקה של המאה ה 21.

    ד"ר ערן שלו מהחוג להיסטוריה כללית יעמוד על ייצוגים של הזמן בהבנה ההיסטורית. ד"ר יונתן בן-דב מהחוג למקרא יבהיר את ייצוג הזמן במיתוסים ובספרות עתיקה, ואת ראשית מדידת הזמן ולוחות השנה. ד"ר איילת לנגר מהחוג לאנגלית תעמוד על הדרכים השונות של ייצוג הזמן בספרות ובאמנות.

     

    הקורס ישלב התבוננות יצירות אמנות וצפייה ביצירות קולנוע, לצד מארצים אורחים נוספים בתחומים אחרים. התלמידים יזכו לליווי צמוד של מתרגלים בקבוצות תרגול קטנות. בקבוצות התרגול תתבצע ההכנה לקראת משימות הכתיבה של הקורס. המשימות קשורות בחומר הנלמד, אבל גם מאפשרות הפלגה ממנו למחוזות העניין של כל תלמיד או תלמידה. זו הזדמנות לכל אחד ואחת לחדד את יכולות הביטוי והכתיבה, ולתת דרור למחשבה היצירתית.

     

    "זמן" מתוכנית "נופי ידע" בהנחיית יונתן בן-דב,  ערן שלו, איילת לנגר וגיורא הון 

     

    מי אנחנו:

    נופי ידע – חווית למידה שלא הכרת!
    תוכנית 'נופי ידע' של הפקולטה למדעי הרוח בשיתוף הפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה מציעה קורסים חדשניים המוכרים במסגרת חובות 'דרך הרוח'. הקורסים יפגישו את הלומדים עם מגוון דיסציפלינות וגישות מתחום מדעי הרוח, תוך שימת דגש על טכנולוגיות למידה חדשניות.
    הקורסים בתוכנית יעסקו בנושא מרכזי, אשר יוצג בשיעור ממספר נקודות מבט על ידי מרצים מדיסציפלינות שונות בפקולטה. בסדנאות (קבוצות תרגול) נמשיך להעמיק בנושא בקבוצות קטנות, אשר יונחו על ידי תלמידי מחקר. הקורסים ילוו באתר אינטרנט, המציע חוויית למידה חדשנית. האתר יאפשר לצפות בהרצאות הקורס תוך הוספת תגובות, רעיונות ושאלות. בנוסף, האתר יאפשר לעבוד על מטלות הקורס בסביבה מתוקשבת, תוך שמירה על קשר שוטף עם מנחי הסדנאות ותלמידי הקורס.

    רוצה לגלות איך רשת חברתית הופכת לחוויה של למידה אקדמית? הכנס/י לקטלוג הקורסים שלנו והרשם/י עכשיו!

    © 2018 נופי ידע, הפקולטה למדעי הרוח, אוניברסיטת חיפה | דוא”ל: ny@univ.haifa.ac.il | עיצוב אתר: שני זילברמן, אגף מחשוב ומערכות מידע